Special van de week: Triumph Wevelgem Tracker

De Triumph Modern Classic motoren stralen niet alleen een warme charme uit, ze nodigen ook de creatieve motorrijders uit om hun eigen touch aan hun motor te geven. Triumph Wevelgem helpt die artistiek ingestelde motorrijders. In samenspraak met de klant realiseert men diens droom en visie rekening houdend met de moderne veiligheidsaspecten.

De jongste creatie kwam recent tot stand. Het betreft een op een Triumph Thruxton gebaseerde special die conform aan de wensen van de eigenaar door Triumph Wevelgem is omgetoverd tot een opmerkelijke, aantrekkelijke Tracker.

Wie in deze Special een Thruxton herkent heeft een enorm scherp opmerkingsvermogen. De motor is dan ook verregaand gestript en heeft een hele reeks ingrijpende veranderingen ondergaan. Zo is bijvoorbeeld het sportstuur van de Thruxton vervangen door een zwart  klassiek  gelijnd stuur van LSL dat voor een gemakkelijke zithouding zorgt.  Kleine, zwarte spiegels op de stuureinden garanderen een goed zicht naar achter.

Het originele zadel heeft plaats moeten maken voor een fraai, bruin exemplaar van British Custom. Een minimalistisch achterspatbord met daarop een dito retro achterlicht is het originele materiaal komen vervangen en maakt dat een vrije kijk op de stoere noppenband mogelijk is. Er is achteraan  namelijk een Heidenau Enduro band gemonteerd met de maat 150/70-17.

Ook vooraan is de Tracker van een Heidenau noppenband voorzien. Hier heeft men voor een 110/80-18 band gekozen. Het korte voorspatbord, de LSL koplamp met bijhorende beschermingsrooster en de minuscule richtingaanwijzers passen perfect in het geheel en geven de twin een stoer, minimalistisch voorkomen.

De brandstoftank, die ooit in de kleur Brooklands Green de fabriek verliet, is in een opvallend mat blauwe kleur gestoken. Het ruim bemeten amandelkleurige Triumph logo, dat op de beiden flanken van de tank is aangebracht, contrasteert en houdt het oog vast. De zijschilden zijn dan weer in sober mat zwart gestoken, de kleur die ook gebruikt is voor het voor- en achterspatbord.

De standaard uitlaatbochten zijn nauwgezet verpakt in cremekleurig uitlaatlint. Deze techniek, die zijn oorsprong heeft in de geschiedenis van de  racerij, geeft deze Tracker een uitgesproken sportieve tint. Wanneer het uitlaatlint na verloop van tijd door de warmte van de uitlaten verkleurt tot een heel licht bruin zal de metamorfose van de uitlaatbochten pas compleet zijn. Nu vallen reeds de ultra korte uitlaatdempers op. Het geluid dat deze Britisch Custom dempers voortbrengen ondersteunt het sportieve imago van deze motor; rauw en quasi onversneden, net wat bij een Tracker past!

Heeft U ambities om zelf een special te (laten)bouwen neem dan vrijblijvend contact op met Triumph Wevelgem voor de realisatie van uw project. Meer info over Triumph Wevelgem vindt u op de website www.triumphwevelgem.com

 

 

Facebook comments