Nieuwigheden bij Zero

Zero bouwt als grote voortrekker van de elektrische motorfiets gestaag maar zeker aan de weg. De grote doorbraak blijft vooralsnog uit, maar door slimme vernieuwingen werken ze de obstakels die elektrisch rijden voor velen nog hebben weg. Ze doen dat niet zoals andere merken door blitse nieuwe modellen te lanceren, maar door de onderhuidse technologie te verbeteren. Ook in 2019 lanceren ze een aantal nieuwigheden die het gebruiksgemak van hun modellen, ook de bestaande, moeten verhogen.

 

Charge Tank

Zo lanceren ze 6 kW laadtank die in 2018 als optie beschikbaar was voor nieuwe modellen nu ook voor al hun modellen sinds 2015. Je kan bij de dealer dus zo’n tank laten installeren en dat maakt het mogelijk om de batterij in een uur tot 95% te laden aan een snellader. Als je dit tegelijk met de gewone lader toepast kan je na een uur weer 160 km verder belooft Zero.

Long Term Storage

Dankzij de introductie van Long term Storage technologie schakelen nieuwe Zero’s zichzelf na een langere periode van stilstand automatisch in de langetermijnopslagmodus om de laadtoestand van de accu te optimaliseren en zo de gezondheid van de accu's op lange termijn verder te verbeteren. En dankzij vernieuwde accutechnologie is voortaan ook een actief koelsysteem overbodig en vervalt het periodieke onderhoud.

Extra pk’s en range

De instapmodellen, de Zero S and Zero DS ZF7.2 met compacte 7,2 kWh batterij, worden in 2019 een stuk lichter en tegelijk winnen ze door een verbeterde technologie liefste 35¨procent vermogen en acht procent topsnelheid. Een mooie sprong voor deze kleintjes.De versies met de grotere 14,4 kWh batterij krijgt tien procent meer capaciteit en dus grotere actieradius.

Styling

Tot slot krijgen alle modellen in het Zero gamma een nieuwe styling, met aangepaste kleurschema’s en graphics. Specifiek voor de topmodel DSR wordt een nieuw windscherm, handkappen en een 12 V stekker voorzien.

Geschreven op 30 oktober 2018
© Motoren & Toerisme