Born on the dirt, built for the street

Het kon niet uitblijven. Na twee opeenvolgende seizoenen van dominant leiderschap met hun FTR 750 in het American Flat Track Championship 2017-2018, mag het geen verrassing heten dat de oudste motorfietsproducent van Amerika met een straatversie komt van deze machine. Zowel de styling als de technologie van de FTR 1200 is duidelijk geïnspireerd op de winnende flat track racer. Onder de slogan ‘Born on the dirt, built for the street’ doopt Indian de FTR om tot hun nieuwste wonderkind. 
Zes weken voor de officiële voorstelling op de Intermot begeef ik me naar het hoofdkantoor van de Polaris Group om het preproductie-model exclusief te testen. De krachtbron van deze nieuwe Indian valt in dezelfde categorie als die van de Scout en de Chief. Toch verzekert CEO Steve Menneto ons dat een vergelijking niet opgaat, omdat Indian bij het ontwerp van het blok grotendeels van nul is begonnen. De achtkleppige watergekoelde 1.203 cc 60° V-twin levert 120 pk bij 8.250 opm, met 115 Nm bij 6.000 opm. Het platform van het blok is bewust zeer flexibel opgebouwd, met de bedoeling om op termijn de familie uit te breiden. Vooral de Europese markt ligt in het vizier van de Amerikanen.
 
Gaan de Amerikanen de motorwereld overnemen? Koop snel het nummer in uw lokale krantenboer of op Tijdschriftenwinkel.be en kom zo meer te weten. 

 

Facebook comments