MY 2018: Yamaha X-MAX 125

Yamaha komt voor modeljaar 2018 met een nieuwe versie van de populaire X-MAX 125. Sinds de introductie van het model in 2006, werden er maar liefst 140.000 stuks van de X-MAX 125 verkocht. De X-MAX 125 vormt samen met de X-MAX 300 en de X-MAX 400, Yamaha’s X-MAX-familie. Een familie van sportieve, lichte motorscooters.

 

Volgens Yamaha zijn het de X-MAX 300 en X-MAX 400 die voor de inspiratie bij het ontwerpen van de X-MAX 125 zorgden. De introductie van LED-lichten, zowel als koplampen, standlichten en remlichten, zorgt voor mede voor de X-MAX-look. Het X-MAX-DNA van de grotere modellen is ook in de elektronica terug te vinden. Yamaha introduceert nu net als op de 300 en 400-versies, tractiecontrole op de X-MAX 125. Het motorblok voldoet, vanzelfsprekend, aan de Euro 4-normen. Het geïnjecteerde en vloeistofgekoelde motorblok heeft een enkele bovenliggende nokkenas. De variomatic-overbrenging zorgt voor rijgemak. 

De tellerpartij van de nieuwe X-MAX 125 omvat twee klokken - links de snelheidsmeter, rechts de toerenteller - met daartussenin een LCD-schermpje. De X-MAX 125 is voorzien van een sleutelloos ontstekingssysteem dat bediend wordt met een zogenaamde ‘smart key’. De X-MAX 125 heeft ook een 12V contactpunt. 

 

Gebruiksgemak is een belangrijk aspect van de nieuwe Yamaha X-MAX 125.  Dat blijkt deels uit het verstelbaar stuur - voor- en achterwaarts - en deels uit het verstelbaar windscherm. De twee zitplaatsen - voor de berijder en de passagier - zijn beiden voorzien van een ruggesteun. Onder het zadel heeft de X-MAX 125 heel wat bergruimte zo kan je er twee integraalhelmen in kwijt. 

 

De X-MAX 125 staat volgende maand bij de Yamaha-dealer en is verkrijgbaar in volgende kleuren:

  • Radical Red

  • Sonic Grey

  • Phantom Blue

  • Blazing Grey

Foto's: Yamaha Motor Media

Facebook comments