In de pijplijn: Ducati Multistrada 1260

Naast de te verwachten nieuwe V4 superbike, zou Ducati dezer dagen ook de laatste aan de Multistrada 1260 leggen. Deze nieuwe versie van Ducati's hoogpoter zou door de 1262cc metende Testastretta DVT-motor uit de XDiavel aangedreven worden. 

 

Ducati zou voor het Testastretta DVT-blok opteren om op die manier de Multistrada wat meer bereik in het middentoerengebied te geven. Een troef die zeker nooit kwaad kan op een toermachine, zeker op wegen waar hernemingen schering en inslag zijn. Heeft het Testastretta DVT-blok z’n voordelen, dan is er ook een nadeel aan verbonden: gewicht. Om de gewichtstoename zo veel mogelijk binnen de perken te houden zou Ducati aan een aluminium kokerbalkframe denken. Dat wordt ongetwijfeld even wennen voor doorwinterde Ducatisti maar een lichter totaalgewicht - van minder dan 200 kg ten opzichte van 209 kg voor de huidige basisversie - zal hen wellicht snel over de streep kunnen trekken. 

Facebook comments