Gebruikersnaam:

Paswoord:




Registreer

Paswoord vergeten?
Saroléa SP7 nadert voltooiing
Bart Jacobs | 15 apr 2014

De eerste Belgische, elektrische superbike maakt straks z’n debuut op het eiland Man

 

De Belgische motorindustrie stond de afgelopen decennia maar op een laag pitje. Er waren wel hier en daar projectjes zoals de Arcangeli enduromachine maar tot een echte doorbraak kwam het niet. Daar wil het herboren Belgische merk Saroléa straks verandering in gaan brengen. Motoren & Toerisme-hoofdredacteur Dirk Gossye was een van de eerste ‘outsiders’ die de gloednieuwe Saroléa SP7 mocht aanschouwen. Gossye bezocht de workshop van e-Dr – het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de elektrische aandrijflijn  - en kon met eigen ogen vaststellen dat de SP7 een pareltje wordt. Niet alleen een pareltje van vernuft maar ook de vrucht van een samenwerking tussen een aantal Belgische KMO’s. Ondertussen kondigde Saroléa ook aan dat de SP7 tijdens de Isle of Man TT Zero niet met door  Thijs De Ridder maar door de Schotse 'real road racer' Robert Wilson zal worden gereden. 

 

Gossye kon ook met Torsten Robbens, de drijvende kracht achter het hele Saroléa-project, spreken. In het interview in Motoren & Toerisme heeft Robbens het over z’n drijfveren om dit project te ondernemen en waarom hij zelf een historische link heeft met Saroléa. Bovendien belicht klassiekerspecialist Geert Huylebroeck uitgebreid de geschiedenis van dit roemruchte, Belgische motormerk.

 

Je vindt dit Saroléa-dossier in Motoren & Toerisme 4-2014 die nu in de winkel ligt.