Gebruikersnaam:

Paswoord:




Registreer

Paswoord vergeten?
Salon Brussel: Honda lanceert de opvolger van de legendarische Dax
Jef De Busser | 10 jan 2013

Honda pakt in Brussel uit met de MSX 125. Meteen een tweede wereldpremière voor het Motorsalon 2013. De MSX 125 is een compleet nieuw motorfietsje met een duidelijk Honda-DNA.

 

Met z’n kleine 12 duimswielen en guitig uiterlijk is het meteen duidelijk waar  ‘Big Red’ de mosterd haalde voor deze MSX 125. De MSX is dan ook een spirituele nakomeling van legendarische Honda-modellen als de Monkey en Dax.  Deze laatste – of replica’s daarvan - lijkt in België momenteel wel populairder dan ooit tevoren. En misschien was het wel vanwege onze Dax-cultuur dat Honda besloot om de SMX 125 op een steenworp van het Atomium te lanceren.

 

De MSX 125 moet Honda in staat stellen om een nieuwe, jonge generatie van klanten aan te trekken. Het merk hoopt dan ook dat deze hippe stadsmotor voor vele jongeren een springplank wordt naar grotere, zwaardere modellen en uiteindelijk naar ‘lifelong brand loyalty’. Om die jongeren aan te spreken ontwikkelde Honda dus de MSX 125. MSX staat daarbij overigens voor ‘Mini Street Xtreme’.

 

For the Kids

 

Om jongeren aan te spreken huldigde Honda drie belangrijke vuistregels voor de MSX 125. Het motorfietsje moest makkelijk berijdbaar – en parkeerbaar – zijn in de stad. Maar die zelfde vereisten golden evengoed voor het platteland. En uiteraard moest de MSX 125 ook plaats kunnen bieden aan een passagier.

 

De MSX 125 in een oogopslag:

- 125cc viertakt motor met injectie uit de Wave 125

- Gefabriceerd in Thailand

- Onderhoudsvriendelijk: luchtfilter die 16.000 km meegaat

- Lage frictie motor

- Compact: 1200 mm wielbasis, 12 duims wielen

- 765 mm zadelhoogte

- Lichtgewicht: 101,7 kg rijklaar

- Geschakelde vierbak

- LED Achterlicht

- Digitaal dashboard

- Leverbaar in vier kleuren


(Tekst: Jef De Busser / Foto's: Honda)