Gebruikersnaam:

Paswoord:




Registreer

Paswoord vergeten?
New Metal: Storz Performance SP1200RR
Bart Jacobs | 3 dec 2012

De café racer wint steeds meer aan populariteit. Niet alleen hier in Europa maar ook in de Verenigde Staten. Na creaties op basis van Britse maar ook Italiaanse en Japanse motorfietsen duiken nu ook de eerste Harley-gebaseerde Café Racers op.

 

Harley-specialist Storz Performance bouwde de Storz SP1200RR. Die SP1200RR is een café racer op basis van een Harley-Davidson Sportster 1200

 

Storz liet het V-twin blok van de Sportster 1200 onaangeroerd maar concentreerde zich vooral op het uiterlijk van de café racer. Niettemin werd de originele uitlaat vervangen door twee exemplaren van Storz Performance. Zo werd een gezamenlijk met het Italiaanse Ceriani ontwikkelde upside-down voorvork van 55 mm gemonteerd. Op de kroonplaat boven die Ceriani voorvork werd het originele stuur van de Sportster vervangen door clip-ons van Driven.

 

Achteraan werden de originele schokbrekers gedumpt en vervangen door twee exemplaren van Öhlins. Dat betekent dat de achtervering van de SP1200RR niet alleen in de hoogte verstelbaar is maar dat ook in- en uitgaande demping en veervoorspanning nu regelbaar zijn. Wave remschijven van het Spaanse Galfer geven de SP1200RR een 'racy' look.

 

De originele tank van de Sportster werd vervangen door een handgemaakt aluminium exemplaar. Het kontje achteraan is van glasvezel en geïnspireerd door de wegracerij. Tenslotte kreeg de SP1200RR ook een nieuw zadel.

 

De dirt track-invloeden zijn onmiskenbaar op de SP1200RR. Maar dat is ook niet zo verwonderlijk want Storz Performance-baas Steve Storz is een voormalig dirt track-racer.

Storz Performance brengt de aftermarket-onderdelen die het gebruikte om de Sportster om te toveren tot de SP1200RR als kit op de markt.