Gebruikersnaam:

Paswoord:




Registreer

Paswoord vergeten?
MY 2014: Triumph Speedmaster
Bart Jacobs | 7 nov 2013

Speedmaster krijgt make-over.

 

Nadat het afgelopen zomer al nieuwe kleurstellingen voor z’n Modern Classics aankondigde geeft Triumph nu ook de Speedmaster een make-over. De lichtste der Triumph Cruisers wordt vooral optisch aangepakt.

 

Triumph liet de krachtbron van de Speedmasterde gekende  paralleltwin van 865 cc – onaangeroerd.  De enige mechanische ingreep betreft de uitlaatdempers. Deze werden vernieuwd en klinken volgens Triumph beter dan ooit tevoren. Liet Triumph het binnenste van de paralleltwin ongemoeid dan gaf het de buitenzijde wel de nodige accenten. Zo komt het freeswerk van de koelvinnen beter tot z’n recht. Ook het onderblok werd aangepakt.

 

Bij het rijwielgedeelte valt het overvloedig aanwezige zwart meteen op. De koplamphuis en het stuur,  de stuureinden, de wielen, het rempedaal, het schakelpedaal,  de vering, de airbox worden nu allemaal in zwart uitgevoerd. Ook de accubevestiging, de spatbordbeugel, het tandwiel en de leidingen van de oliekoeler kleuren voortaan zwart. De tank, de zijpanelen en de spatborden zijn nu bepalend voor de uiteindelijke kleur van de Speedmaster. De keuze daarvoor is beperkt. Of je kiest voor Phantom Black of Matt Graphite (matgrijs) waarin matzwarte striping verwerkt is. 

 

 

De gerestylede Triumph Speedmaster zal in België  8.790 Euro gaan kosten. De motor staat nog voor het jaareinde bij de Belgische Triumph-dealers.

 

 

De eerste foto’s van de nieuwe Triumph Speedmaster ontdek je op onze Facebookpagina.

 

 

Technische gegevens

Motor: luchtgekoelde, viertakt paralleltwin.

Cilinderinhoud: 865 cc

Versnellingsbak:  5 versnellingen

Maximaal vermogen:  61 pk aan 6.800 opm.

Maximaal koppel:  72 Nm aan 3.300 opm.

Rijklaar Gewicht: 250 kg