Gebruikersnaam:

Paswoord:




Registreer

Paswoord vergeten?
MY 2014: Horex VR6 Classic
Bart Jacobs | 4 sep 2013

Een jaar na de introductie van de Horex VR6 brengt de 'manufactuur' nu de Classic-versie op de markt.


De Classic dankt z'n naam aan de afwerking. Horex zegt dat het voor de ontwikkeling van de Classic-versie een beroep deed op de input van z'n dealers en klanten. Uiterlijk zijn de verschillen met de Roadster-versie minimaal.  Het kastanjebruine zadel en het fijne witte biesje op spatborden en tank, vallen meteen op. Daarnaast kreeg de Classic ook nog eens spakenwielen in plaats van gegoten velgen. 


Het 1218cc metende VR6 motorblok kreeg een nieuwe uitlaat toebedeeld. Horex boog zich ook over de mapping van de zescilinder. Daarbij werd er gewerkt op een hoger koppel aan lage en hogere toeren. Het maximum koppel moest daarbij wel inboeten zodat de VR6 nu 120 Nm aan 7.000 opm neerzet. Het maximum vermogen steeg dan weer wel van 118 naar 126 pk. Het drooggewicht bleef ongewijzigd op 249 kg.  In Duitsland kost de VR6 Classic 24.500 Euro. De eerste leveringen beginnen in de herfst.