Gebruikersnaam:

Paswoord:




Registreer

Paswoord vergeten?
MY 2014: Harley-Davidson lanceert 'Project Rushmore'
Bart Jacobs | 20 aug 2013

Toeval of niet, maar enkele weken nadat Indian z’n nieuwe Chief-lijn voorstelt pakt Harley-Davidson uit met een hele rits nieuwigheden. De meest in het oog springende daarvan is ‘Project Rushmore’.  Rushmore is een verzamelnaam voor vernieuwingen bij Harley’s tour- en trike-modellen.

 

Project RUSHMORE is gerealiseerd door duizenden mensen, onder wie veel van onze rijdende klanten”, zegt Scott Habegger, Harley-Davidson Director of Motorcycle Planning. “Het staat voor een nieuwe richting in productontwikkeling bij Harley-Davidson, waar de stem van de klant niet alleen vooraf, maar ook tijdens dat proces centraal staat. We verzamelen input en ideeën bij focusgroepen, maar ook tijdens de events die we bezoeken, tijdens proefritten of gewoon door in het café de rijder of passagier op de kruk naast ons aan te spreken. Onze dealers leveren ook waardevolle input. De ideeën en oplossingen die we bedenken, leggen we weer aan onze klanten voor als prototypes voor nog meer feedback, voor we ze uiteindelijk tot definitief ontwerp maken. Zo werken we dus echt samen met onze rijders.

 

Harley-Davidson luistert en reageert zoals nooit tevoren en Project RUSHMORE levert slimme innovaties en technologische verbeteringen op, die samen de Harley-Davidson Touring- en Trike-platforms veranderen. De verbeteringen zijn onder te verdelen in vier door klanten bepaalde pijlers.

 

Controle: rijdersvertrouwen wordt gestimuleerd door de verbeterde LED- of dubbele halogeenverlichting, Reflex™-gecombineerd remsysteem met ABS, en de Twin-Cooled™ High-Output Twin Cam 103™- en High-Output Twin Cam 103™-motorblokken.

 

Infotainment: nieuwe Boom! Box-infotainmentsystemen met kleurenscherm combineren kwaliteitsaudio, Bluetooth® connectivity, voice-herkenning, text-to-speech-technologie, GPS-navigatie en ondersteuning voor intercom- en CB-communicatie in een enkele module.

 

Gevoel: van de nieuwe Batwing-kuip met splitstream-luchtgeleiding tot en met het aangepaste passagierszitje: aerodynamica en ergonomie zorgen samen voor verbeterd comfort.

 

Styling: de vorm en functie van veel componenten zijn verbeterd – een opnieuw ontworpen Tour-Pak® en zadelkoffers met handige One-Touch-designelementen, rankere spatborden, lichtere gegoten aluminium wielen en intuïtief geplaatste handschakelaars.

 

Voor 2014 zijn deze elementen van Project RUSHMORE terug te vinden op de volgende Harley-Davidson modellen:

 

Road King® Classic

Reflex™-gecombineerd remsysteem met ABS

High-Output Twin Cam 103™-krachtbron

Stijvere 49 mm voorvorken

Dubbele halogeenkoplamp en halogeenmistlampen

Profile-gevlochten wielen met brede whitewall-banden

Nieuwe afsluitbare zadeltassen

Low-profile voorspatbord

Verbeterde instrumentgraphics

Nieuwe, intuïtieve handbedieningselementen

 

Street Glide®

High-Output Twin Cam 103™-krachtbron

Reflex™-gecombineerd remsysteem met ABS, met zwevende open remschijven

Hydraulische koppeling

Boom! Box 4.3-infotainmentsysteem met kleurenscherm, USB-poort en Bluetooth connectivity

Nieuwe Batwing-kuip met splitstream-luchtgeleiding

Stijvere 49 mm voorvorken

Dubbele halogeenkoplamp

Enforcer-gegoten aluminium wielen

Gerestyled zadelkoffers met One Touch-deksel en 8% meer capaciteit

One Touch-benzinedeksel

Low-profile voorspatbord

Grotere meters met betere graphics

Nieuwe, intuïtieve handbedieningselementen

 

Electra Glide® Ultra Classic®

High-Output Twin Cam 103™-krachtbron

Reflex™-gecombineerd remsysteem met ABS

Hydraulische koppeling

Boom! Box 4.3-infotainmentsysteem met kleurenscherm, USB-poort en Bluetooth connectivity

Nieuwe Batwing-kuip met splitstream-luchtgeleiding

Stijvere 49 mm voorvorken

Daymaker LED-koplamp en mistlampen

LED-achterlicht op Tour-Pak

Impeller-gegoten aluminium wielen

Gerestyled Tour-Pak met One Touch-deksel en meer capaciteit

Gerestyled zadelkoffers met One Touch-deksel en meer capaciteit

One Touch-benzinedeksel

Low-profile voorspatbord

Grotere meters met betere graphics

Nieuwe, intuïtieve handbedieningselementen

 

Electra Glide® Ultra Limited®

Twin-Cooled™ High-Output Twin Cam 103™-krachtbron

Reflex™-gecombineerd remsysteem met ABS

Hydraulische koppeling

Stijvere 49 mm voorvorken

Boom! Box 6.5-infotainmentsysteem met kleurentouchscreen, geïntegreerde GPS-kaarten en  voice-control (9 talen)

Nieuwe Batwing-kuip met splitstream-luchtgeleiding

Hoogglans zwarte binnenkuip

Daymaker LED-koplamp en mistlampen

LED-achterlicht op Tour-Pak

Contrastchroom Impeller-gegoten aluminium wielen

Gerestyled Tour-Pak met One Touch-deksel en meer capaciteit

Gerestyled zadelkoffers met One Touch-deksel en meer capaciteit

One Touch-benzinedeksel

Low-profile voorspatbord

Grotere meters met betere graphics

Nieuwe, intuïtieve handbedieningselementen

   Verwarmde handvatten

Tour-Pak-bagagerek

 

Tri Glide® Ultra Classic®

Twin-Cooled™ High-Output Twin Cam 103™-krachtbron

Hydraulische Assist & Slip-koppeling

Boom! Box 6.5-infotainmentsysteem met kleurentouchscreen, geïntegreerde GPS-kaarten en  voice-control (9 talen)

Nieuwe Batwing-kuip met splitstream-luchtgeleiding

Stijvere 49 mm voorvorken

Daymaker LED-koplamp en mistlampen

One Touch-benzinedeksel

Low-profile voorspatbord

Grotere meters met betere graphics

Nieuwe, intuïtieve handbedieningselementen

Uniek hydraulisch gecombineerd remsysteem, dat achterrem combineert met het voorwiel, maar niet het voorwiel met het achterwiel

Nieuwe achterremmen met 16% grotere schrijven

Voetbediende parkeerrem