Gebruikersnaam:

Paswoord:




Registreer

Paswoord vergeten?
MY 2013: Triumph Rocket III Roadster
Bart Jacobs | 21 jan 2013

De in 2010 gelanceerde Triumph Rocket III Roadster kreeg een update voor modeljaar 2013.



In 2013 ziet de Rocket III Roadster er niet alleen woester uit dan ooit, hij kreeg ook nóg meer koppel! Zoals alle motorfietsen zich altijd blijven verbeteren, komt Triumph nu met de ongecensureerde versie van de Rocket III Roadster. Op alle voorgaande Rocket III-modellen werd het enorme koppel in het 2294 cc motorblok in de eerste drie versnellingen elektronisch verlaagd en dat puur om intimidatie van de berijder te voorkomen. Maar nu de prestaties van de Rocket III Roadster algemeen bekend zijn, is de tijd gekomen om voluit te gaan. Alle beperkingen zijn opgeheven en het volledige koppel en vermogen komen nu al beschikbaar vanaf het moment dat de koppeling wordt losgelaten.

Het resultaat is volgens Triumph meer brute power, een directere reactie en een motor die geen enkele aansporing meer nodig heeft. Snel inhalen is gewoon een kwestie van  draaien en gaan, de mate van rauwe beleving is daarbij alleen afhankelijk van de rechterpols van de berijder. De styling is aangepast en  laat de Roadster er nog woester uitzien, waardoor hij qua uiterlijk nog beter overeen komt met de prestaties. Veel onderdelen zijn nu zwart in plaats van verchroomd, waardoor dit de meest donkere, duistere Rocket III ooit is.

Nieuwe kenmerken:
• Meer vermogen en koppel in de eerste drie versnellingen: 148PK en 221Nm!
• Zwarte radiatorkappen i.p.v. chroom
• Zwarte ABS pulsringen
• Zwarte achterspatbordhouders i.p.v. chroom
• Zwarte airbox-cover i.p.v. chroom
• Zwarte voorvorkbeschermers i.p.v. chroom
• Zwarte claxoncover i.p.v. chroom
• Zwart koplamphuis en –ring i.p.v. chroom
• Nieuwe tankbadge, chroom met zwarte tekst
• Zwarte spiegels i.p.v. chroom
• Nieuwe zadelbekleding en -stiksels
• Nieuwe kleuren: Metallic Phantom Black met twee rode centre-stripes / Matt Phantom Black met twee witte centrestripes

 

De Rocket III Roadster is gebaseerd op de oorspronkelijke, unieke, koppelrijke Rocket III en werd doorontwikkeld met een meer rechte- en sportievere zithouding. Hiermee kan de berijder bochten zo hard aanvallen als het makkelijk sturende rijwielgedeelte dat toelaat. Het uiterst stijve frame en de verfijnde vering, bestaande uit een 43mm upside down voorvork en een verstelbare achterschokbreker, laten de Rocket III Roadster door bochten ‘vegen’ en van richting veranderen, met een behendigheid die zijn afmetingen en cilinderinhoud logenstraft. Daarbij is hij voorzien van een hoog niveau van uitrusting en een uitgebreid instrumentenpaneel, inclusief brandstofmeter, versnellingsindicator en klok. Remmen met ABS zijn standaard, net als de onmiskenbare, dubbele koplampen. Voeg hierbij de opvallende looks, het kolossale motorblok en zijn enorme aanwezigheid, en je hebt een motor die absoluut uniek en origineel is. En zich net daardoor moeiteloos onderscheidt van de rest.



De 2013 Triumph Rocket III Roadster zal vanaf april in winkels staan, de prijzen beginnen vanaf € 19.490,-.