Gebruikersnaam:

Paswoord:




Registreer

Paswoord vergeten?
Korte inhoud Motoren en Toerisme maart 2014
DMS | 28 feb 2014

De nieuwste Motoren & Toerisme ligt vanaf morgen in de winkelrekken.

 

Nu deze uiterst zachte winter op z’n laatste benen loopt, steken de eerste lentekriebels op bij de Motoren & Toerisme-redactie. Het resultaat daarvan is een erg gevarieerd maartnummer propvol motortests geworden!

 

 

Kijk en leer kijken

 

Je kan nooit alles gezien hebben. Een onverwachts manoeuver van een automobilist, een olieplek of obstakel op de weg, een verscholen flitsflik en dan beginnen we nog niet over korte rokjes of uitnodigende café’s. M&T redacteur Bart Deschampheleire trok naar het VOC in Brugge en naar het eyecentre in het Nederlandse Maasbracht om zijn kijktechniek op punt te stellen. Kijk –op p.10- en leer kijken!

 

Redacteurs en topmodellen…

 

…dat gaat samen als brood en boter. U verstaat dat we het hier niet hebben over de Bar Refaeli’s van de wereld, maar wel over 15 gloednieuwe geteste motoren die we u deze maand voorschotelen. Zo vinden we op p.16 BMW’s vernieuwde R1200RT, toch wel de toermotor van het moment. Redacteur Christophe ging dan weer aan de slag met twee hoogpoters. Yamaha’s Super Ténéré vind je op p. 20, BMW’s R1200GS Adventure op p.40. Bart Deschampheleire trok naar de V.S. voor een ritje op de nieuwe Triumph cruisers (p.24) terwijl onze jongste redacteur aan de slag ging met Honda’s ‘New Concept’ op p.33. En dan hebben we het nog niet gehad over alle nieuwe nakeds, zoals op p.30 de Ducati Monster 1200 S, op p.44 de MV Agusta Brutale 800 Dragster en op p. 50 Yamaha’s MT-07. U wilt nog meer? Dan vind je op p.88 nog een race-reisje met de Ducati panigale 899.

 

De eerste keer

 

Iedereen herinnert zich zijn eerste keer, maar niet iedereen schrijft er een verhaal over. Gelukkig deed Yannick Schepens dat wel en kunnen we nu op p.98 lezen over zijn allereerste motortrip richting de Moezel. Freelance-redacteur Alan Cathcart ging het geluk wat verder zoeken, hij trok naar de andere kant van de wereld voor een Australisch reisverhaal op een Chinese motorfiets p.78. Tot slot ging Erwin Kennis op zijn ouwe getrouwe BMW ronken langs de grotten en spelonken van de Condroz op p. 54.

 

Opnieuw beginnen met roken

 

Rokers hebben het tegenwoordig niet makkelijk om nog aan hun trekken te komen. Dat tweetaktmotoren niet meer door de huidige euro-normen geraken zit daar voor een groot stuk tussen, dus grijpen wij terug naar een betaalbare klassieker. Op p. 74 leest u alles over de prachtig knetterende en rokende Suzuki RG250.