Gebruikersnaam:

Paswoord:




Registreer

Paswoord vergeten?
Inhoud MotorWereld 1-2014
Bart Jacobs | 3 jan 2014

De eerste MotorWereld van het jaar is een feit!

 


Het jaar is nauwelijks drie dagen oud of daar ligt al de eerste MotorWereld van 2014 in de krantenwinkel. Zoals je van MotorWereld mag verwachten werd het een gevarieerd nummer met veel tests en achtergrondreportages. 

 

Scherpere Fireblade

 

Met de Fireblade SP heeft Honda de Blade gebouwd waar vele fans al jaren zaten op te wachten. Wij gingen hem testen in Qatar.

 

 

MV Agusta Rivale vs Yamaha MT-09

 

Driecilinders zijn de nieuwe vier-in-lijns. Met de MV Agusta Rivale en de Yamaha MT-09 zijn er twee nieuwe en technisch vooruitstrevende driecilinders op de markt. Wij gingen na wat de motoren van de toekomst in hun mars hebben.

 

 

Los Easy Riders

 

Door Zuid-Amerika rijden met de motor is een droom voor velen. En droom wordt er alleen maar beter op als je je ervaringen kunt delen met motorminnend Vlaanderen. Arnoud Raskin en MotorWereld-columnist Paul Van Rooy delen hun reiservaringen met je op Vier en exclusief hier in MotorWereld!

 

 

BMW S 1000 R

 

BMW was de eerste Europese fabrikant die er in slaagde om de Japanse viercilinder hypersports met eigen wapens te bestrijden én te verslaan. Ze deden dat met de S 1000 RR. Nu is er een S 1000 R. Een naakte afstammeling van één van de beste sportmotoren ooit. Dat moet wel vuurwerk geven. Of niet?

 

 

Kawasaki Z 1000

 

Kawasaki is zich met de Z 1000 een plaats in de geschiedenisboeken aan het veroveren. Betaalbaar, beresterk en uiterst populair. Wij gingen de nieuwste versie testen.  

 

 

 

 

360° : het Kawasaki museum

 

De Zwitserse Kawasaki-importeur heeft sinds de jaren zestig van elk ingevoerd model een nieuw exemplaar bijgehouden. En al die motoren in een museum tentoongesteld. Wij gingen er rondneuzen.

 

 

 

 

Southbay Triumph Tracker

 

Met heel veel kennis,  tijd en geduld kun je een uitzonderlijke motor bouwen. Matt Capri deed dat met een Triumph Bonneville-blok als basis. Met heel veel geld en goede wil kun je er zelfs zo een kopen…

 

 

Stéphane Peterhansel: de man die alles kan

 

Hij won de Dakar rally zowel met een motorfiets als met een wagen. Hij is één van de beste endurorijders aller tijden. Hij kan aan het stuur van zijn Mini dingen die je niet voor mogelijk houdt. En hij speelde taxi chauffeur voor Onze Man. Stéphane Peterhansel is van alle markten thuis.

 

 

De bekendste onbekende

 

Alan Cathcart is zonder tegenspraak de meest bekende motorjournalist ter wereld. Sir Alan reed met de motorfietsen van alle wegrace helden, heeft zelf een aantal wereldrecords op zijn naam en schrijft voor meer tijdschriften dan hij zelf kan onthouden. Joost Overzee interviewde de man die genoeg anekdotes en sterke verhalen uit de motorbranche te vertellen heeft dan je in één artikel kunt opschrijven. We probeerden het toch….

 

Eén jaar off-road

 

De off-roadmarkt heeft het niet gemakkelijk. Maar toch blijft ons land net in die disciplines goed scoren. Omdat Belgen cross- en endurogek zijn. Maar loont het nog wel de moeite om een off-road te kopen? Wij gaan een jaar lang na wat je met een off-road allemaal kunt aanvangen, wat het kost, waar je nog kan rijden en waar je op moet  letten.