Gebruikersnaam:

Paswoord:




Registreer

Paswoord vergeten?
Inhoud Motoren en Toerisme mei 2014
DMS | 2 mei 2014

Wat staat er in het meinummer van Motoren en Toerisme?

 

De M&T-redacteurs kregen de afgelopen maand heel wat testwerk voorgeschoteld. Naast een hele rits introducties her en der in Europa, namen ze ook dichter bij huis de handschoen op. En zo speelde M&T de BMW R 1200 GS Adventure tegen de KTM 1190 Adventure R uit op de legendarische kasseistroken van Parijs-Roubaix. Maar het bleef deze maand niet bij die ene challenge want de M&T-redacteurs waagden zich ook aan motorgymkhana, een KTM-triatlon en het crossen met bromfietsen...

 

Goed geprobeerd!

 

Het was weer verdomd rustig op de redactie de voorbije maand want telkens was er wel iemand afwezig om elders in Europa een nieuwe motor te gaan testen. Als enige Belgische motorblad konden we in Madrid met de Harley-Davidson Street 750 aan de slag terwijl freelancer Alan Cathcart als eerste een been over de Erik Buell Racing 1190 RX zwierde. Verder reden we met de Honda VFR 800F en CB650F, de retro ogende Yamaha SR400 en de bijgespijkerde Ducati Diavel. De scooterhoek is vertegenwoordigd met de Quadro 350S op drie wielen, de Sym Maxsym 600i ABS en de Vespa Sprint.  

 

Lekkerbekken trekken er op uit

 

Net zoals de gemiddelde motorrijder uit de Lage Landen zijn ook wij niet vies van een lekkere maaltijd met een bijpassend drankje, vandaar dat we de Roadbook Rally 2014 aan het thema ‘Bourgondisch België’ ophingen. Voor de eerste rit staken we evenwel al meteen de grens met Nederland over om in Zeeland onze bagagetassen te gaan vullen met oesters, mosselen en kreeft. We zijn er tamelijk zeker van dat de route … in de smaak zal vallen!

 

Helden in de hel

 

Parijs-Roubaix is zonder twijfel één van de mafste en zwaarste wielerklassiekers omdat op het 257 kilometer lange traject tussen Compiègne en Roubaix de wielrenners 51 kilometer barslechte kasseien wachten. We trokken met een BMW R 1200 GS Adventure en een KTM 1190 Adventure R naar de Hel van het Noorden om uit te vlooien welke van de twee de keibeste is. Ben je van plan om de route na te rijden, leg dan maar al een biefstuk in je motorbroek…

 

Achteraan ≠ onbelangrijk

 

De vroegere redactiechef van Motoren&Toerisme hamerde bij de samenstelling van elk nieuwe nummer op ‘de flow’ van het blad, waarmee hij bedoelde dat het belangrijkste nieuws vooraan in het nummer moest staan en de motortests en de reisverhalen mekaar netjes moesten afwisselen. Daarmee had de man overschot van gelijk, maar anderzijds wil dat ook niet zeggen dat wat achteraan in de Motoren&Toerisme staat niet meer is dan wat bladvulling. Neem nu de rubriek ‘Kort Gegeard’ waar we deze maand tien pagina’s voor uittrekken. U leest er de test van de nieuwe SYM Joymax 125, onze belevenissen aan het stuur van een paar Can Am quads en we gingen rond het Como meer binnenkijken bij de toeleveranciers van Moto Guzzi. Reportages over de motorgymkhana-dag in Eeklo, de KTM LC4-triatlon in de buurt van Barcelona en de Moped Wars in Laarne ronden het aanbod aan Kort Gegeards af`. Kort gegeard? Jaja, maar wel lang aan gewerkt!

 

 

Motoren & Toerisme 5-2014 ligt vanaf vrijdag 2 mei bij de betere krantenboer.