Gebruikersnaam:

Paswoord:




Registreer

Paswoord vergeten?
BMW gaat voor urban en e-mobility
Bart Jacobs | 6 feb 2013

De verkoop van Husqvarna door BMW Motorrad kaderde in een nieuwe strategie van de Duitse constructeur. De komende jaren gaat BMW Motorrad voor een strategische herschikking.

De strategische heroriëntering van BMW Motorrad werd van bovenaf door de BMW Group opgelegd.  BMW zegt dat de veranderende motormarkten, demografische trends en de steeds strengere milieunormen tot die keuze hebben geleid. Om z’n toekomstig groeipotentieel optimaal te kunnen benutten zal BMW Motorrad z’n gamma uitbreiden.

 

De focus van de strategische heroriëntering zal op ‘urban mobility’ en ‘e-mobility’  komen te liggen. Kortom; BMW gaat de komende jaren hard inzetten op scooters en elektrische motorrijwielen. De BMW Group wil daarvoor de middelen van BMW Motorrad uitbreiden. De verkoop van Husqvarna aan Pierer Industries kadert daar alvast in. BMW Motorrad zette in 2012 z’n eerste stappen in de ‘urban mobility’ met de lancering van de scooters uit de C-reeks. De volgende stap is de lancering van de elektrische “C-evolution” scooter in 2014.  Maar BMW heeft nog wel een aantal andere innovatieve nieuwigheden in de pijplijn zitten. Deze zullen zowel door elektrische motoren als door milieuvriendelijke verbrandingsmotoren worden aangedreven.


Deze stap van BMW Motorrad kadert in een algemene strategie van de BMW Group om trends als megasteden en druk verkeer of milieuproblemen zo vroeg mogelijk te identificeren.  Bij de automobielpoot van BMW zijn ‘urban mobility’ en ‘e-mobility’ al een onderdeel van de product line-up.